Alltså när det kommer till denhär bloggen. Jag är ju helt sanslöst dålig på att uppdatera den! Men ok, va har månne hänt sen sist?

  • Jag har fått min första publikation, bara 4 kvar för avhandlingen...jippii..or something...
  • Vi var till Kanada igen, på semester, i september. Hur fint som helst igen, gotta love the country!
  • Ett projekt tog slut, och nu försöker vi få igång ett till, TEKES fick en ansökan precis idag!
  • Jag poka hem 5000€ i forskarstipendium från Pappersingenjörerna rf. (vad är en blogg utan lite skryt..?)
  • Vi poka också hem ett fint pris (jag är medförfattare i publikationen) för bästa praktiska teknologi i papperstillverkning vid Appita-konferensen (delas ut 13.4). Jag får en fin plakett at han på min egovägg.
  • På vappen flyger vi till Cincinnati, USA. Först lite jobb för min del, sen några dar semester med Peter.
  • Djurparken består fortfarande av två degun och två persiska jirdar (som är 5,5 år nu!).
  • Vår hemadress är fortfarande i Pargas, med grymma på planer på renovering....

 

Imorgon har det gått 10 år sen vi förlovade oss. Vi åker till Tammerfors bad och skämmer bort oss ett dygn. Jag hittade ett bra ordspråk på nätet som nog beskriver oss två ganska bra:

"It's so great to find that one special person you want to annoy for the rest of your life."
-Rita Rudner-

Men tills nästa gång, ha det så bra!