....det kan man ju debattera om i all oändlighet. Jag kom hem från Karlstad imorse, ofattbart att hemresan tog ca 20 h...buss till Stockholm, vänta 3 h, sedan båten över till Åbo. Årsseminariet känns just nu som en plusminusnoll-grej, att man inte fick nånting ut av det. Få se om man tänker annorlunda på måndag. Konstigt att man varit till en stad man bara sett ca 300 m av, dvs sträckan mellan hotell och busshållplats...man vet ingenting om staden eller universitetet, jag vet bara att vi tillbringade all tid i hus nr 21...! Ingen tid över för sightseeing i stan, bara rusa hit och dit. Jag hoppas arrangörerna lär sig nånting till nästa gång, för dethär programmet var alldeles för heavy.

Jag fick ju umgås med R men då dagarna var så intensiva så fick vi inte ut den tid att umgås som vi hoppats. NI vet, sånt där då man bara slappar i en god väns sällskap och pratar om livet. Fan vad jag hade sett fram emot sånt, men icke. Nåja, vi får väl flera tillfällen för sånt. Vi har så väldans kul ihop, och han håller på (eller, egentligen, han är nog redan) att bli en av mina bästa vänner.

 

Kram på er mina vänner!