Nu mår jag tydligen bra igen....;)....Senaste blodprovet visade normala värden igen, så det var väl värt besväret att gå hungrig en månad. På kuppen minskade vikten med 6 kg, så jag är nöjd! Måste dock fortsätta dieten ännu för att se att det håller i sig, vilket inte lär bli svårt när man väl kommit igång. Jag har ju lämnat bort allt som innehåller kolhydrater, som pasta och ris, men lite potatis och mycket rågbröd har jag ändå unnat mig. Så lite sött som möjligt, och ett enormt hänglås på chipspåsen som förut varit min favorit...Jag har så bråttom på jobbet också, så man hinner inte ens fundera på mat. När man väl kommit hem är man så trött att hungern är det sista man tänker på. Men nu mår jag perfekt så dethär ska jag fortsätta med.

Vad mera....Jag har en egen "slav" i sommar = sommarjobbare, Andreas. Han verkar väldigt intresserad av jobbet och är trevlig att jobba med. Jag hoppas bara att han orkar hela sommaren ut, vi ska fixa ett hundratal ark ännu innan sommaren är slut...:)

Jag är jätteglad över att min semester börjar i torsdag. Denhär arbetstakten skulle nog annars ta död på mig. Vi börjar med att åka över till Åland och hälsa på familjen Tapper i Eckerö över midsommaren. Ska bli kul och se hur mycket gudsonen vuxit till sig igen. Sen hägrar tre veckor semester efter det, härligt! För vår del innebär det renovering, vi ska ha in alla golvlister och få tamburens garderob klar. Nu är väggen spacklad och målad så vi är en god bit påväg.


Huuh, en jaksa kääntää kaikkea...mutta highlightit, kaikki hyvin taas veriarvojeni kanssa. Kannatti olla nälkäinen ja laihduin vielä kokonaista 6 kiloa. Eli juttu oli se että jätin kaikki mahdolliset hiilihydraatit pois, ruisleipää en sentään pystynyt kokonaan jättämään. Aion kyllä jatkaa tätä, sen verran hyvä olo on nyt. Sipsipussin päällä on nyt kunnon munalukko, nyyh.  Lomafiiliskin on päällä, se aklaa torstaina. Juhannus menee Ahvenanmaalla kummipojan ja parhaan ystäväni luona, sen jälkeen kolme viikkoa vapaata. Meillä se tarkoittaa remppaamista kun ei näköjään muuten onnistu..;)